Tuesday, September 6, 2011

saat

ini gila.sibuksibuk dengan labrepots miniprojects esaimens tests tutos kelab, gejet nokia stil aku genggam rapatrapat.risau.risau kalaukalau ade call o msg.eksaited.eksaited kalaukalau ade call o msg.tunggu.tunggu kalaukalau ade call o msg.tapi.tapi takade.takade nad.sibuksibuk pun tetap akan pikirkan.gelakgelak dengan kawan pun tetap akan pikirkan.hafalhafal notes pun tetap akan pikirkan.panjatpanjat plant dekat lab pun tetap akan pikirkan.mandimandi basuhbasuh makanmakan tidurtidur pun tetap akan pikirkan.saat aku gile perlukan manusia itu sama mcm dulu,aku baru sedar yang aku sekarang seorangseorang.saat aku gile perlu luahkan rase,aku baru sedar yang aku sekarang takade teman mendengar.saat aku sakit dan perlu peneman n pemberi semangat,aku baru sedar yang aku terlantar seorangseorang.saat aku nak becerita pasal bola pasal arsenal kalah teruk tapi takpe aku sayang ars lagi,aku baru sedar yang aku cakap seorangseorang.saat aku teringin nak tengok performance manusia itu atas padang jadi captain main bagus,aku baru sedar yang aku hanya terbayang game last manusia itu pernah bawa aku tengok dia atas padang.saat aku nak ubatkan sakitlukalebambengkak manusia itu,aku baru sedar yang aku ubatkan diri aku seorangseorang.saat aku sangatsangat mahu lihat manusia itu,aku baru sedar yang aku hanya lihat gambarnya.saat aku rasa manusia ada salahsilap dan kita manusia yang lain perlu nasihat bimbing manusia itu balik pada asalnya, aku baru sedar yang aku hanya doakan dia dari jauh.saat aku menerima manusia itu seadanya sama dengan seadanya aku,aku baru sedar yang manusia itu minta berjauhan dari aku.Tuhan bantu aku jadi kuat.Tuhan bantu manusia itu jadi kuat.Tuhan kuatkan jodoh aku dengan manusia itu.ini saat masammasinpahit aku.dan aku percaya.aku yakin nanti tiba saat manis aku dengan manusia itu.ini saat aku.

2 comments:

  1. ini gila.i'm crying reading this.be strong nad.everything happens for a reason.allah takkan uji seseorang tu kalau die tak mampu nak tanggung kan?

    ReplyDelete
  2. and i'm sure you can face this wisely. ;)

    ReplyDelete